Senjata pemati ilmu kebal , Badik sengat pari , Rare species









 
Species ( RRRRR) dan jarang2 ditemui ,jika dilihat pada sengatnya maka saiz ikan pari ini agak besar juga kira2 lima atau enam kaki lebar parinya dan sengatnya amat tua, mungkin juga ia pernah digunakan dizaman dahulu utk perubatan atau mematikan ilmu kebal musuh. Lazimnya mata senjata ini akan patah dan tertinggal didalam perut musuh maka menjalarlah bisanya keseluruh tubuh musuh, betapa pedih dan sakitnya..... hanya tuhan yg tahu....

Sengat pari ini bergigi tajam, jika tergesel pada kulit maka gerenti rabak kulit dibuatnya apa lagi kalau terperosok dalam perut maka terburai isi perut dibuatnya.

Khasiatnya amat banyak jika dibuat kajian , salah satunya ia digeruni binatang buas jika kita membawanya ke dalam hutan dan juga ditakuti haiwan2 buas dilautan.

Jika barang ini diisi maka sudah tentulah ia mempunyai "power" yg menarik.

Spesies badik sengat pari ini lazimnya tidak bersarung dan hanya dibalut dgn kain, kerna dikuatiri durinya menyangkut sarung , tetapi jika kena dgn sarung sesuai boleh juga.

Ia adalah antara species yg amat sukar sekali ditemui lebih2 lg jenis badik seperti ini lama dan tua. Jarang2 collector senjata memilikinya. Antara collector keris yg ada memilikinya ialah Saudara Cikgu Nasir di kelantan.


( Species RRRRR )

 ( SOLD - Telah Di Maharkan )
 ( SOLD - Telah Di Maharkan )
 ( SOLD - Telah Di Maharkan )