Di sunting dari Akhbar Kosmo , bertarikh 27 March 2014


Lihat petikan diatas , perhatikan harganya

Jadi permainan keris ini bukan sembarangan permainan atau hobi kerna ia melibatkan Kos yg amat tinggi sekali.

Mahu keris hebat dan Rare tetapi nak beli dgn harga murah , ini adalah satu tindakkan yg tidak sihat bg kebanyakkan kolektor keris yg juga rata2 darinya adalah org lama dlm perkerisan.

Ada juga antara kolektor keris dgn sengaja menjatuhkan barang org lain dgn harapan dia dapat menebus dgn harga murah konon2 nya , kami panggil istilah " Drop brg org " .... maka ini adalah satu tindakkan yg tidak baik kerna lambat laun org ini akan dibenci oleh penjual2 senjata lama dan adakalanya mereka akan terus memulaukan org sebegini kerna tindakkannya yg amat tidak baik sekali.

Disamping itu terdapat juga antara penjual keris yg menjatuhkan imej keris dgn meletakkan harga sesuka hati sehingga keris yg sepatutnya harga mahal menjadi murah , ini juga adalah satu tindakkan dipanggil sabotaj pasaran keris.

Berbagai ragam terdapat diluar sana yg rata2 mereka adalah peminat setia keris dgn berbagai helah masing2 yg mempunyai kepentingan sendiri amnya .

Kami di Antique Maniac World juga tidak terkecuali menjadi bahan mereka yg ada sesetengah dari mereka ini memburukkan nama kami serta menjatuhkan kami , Kami tahu siapa orgnya dan kami tahu apa sebab mereka bertindak sedemikian dan kami kenal orgnya , sedangkan mereka mempunyai niat yg buruk dan memang sudah jelas sekali bahawa Antique Maniac World mempunyai keris dan senjata terbaik setakat ini dan ada yg sudah sampai ke pasaran dunia luar seperti Russia dan Australia .Apa pun rasanya tak perlulah kami dedahkan siapa mereka disini kerna kami di AntiqueManiacWorld bukan sejenis dgn mereka yg suka menjatuhkan org lain serta memburukkan org lain , banyak lagi cara lain utk popular jadi tak usah lah menambahkan dosa kering .

Sekian utk renungan bersama
Wasalam